עוד מאמרים בשבילך

כלים להתמודדות עם הפלה טבעית או בזירוז של ציטוטק

עבודה עם הדמיות, שחרור פחדים, עיבוד האמונות והרגשות שלנו בהקשר להיריון, כולם כלים חזקים מאד שיכולים לסייע בשיחרור תוכן הרחם. במידה ואת מעוניינת להתכנס פנימה עם עצמך ולעבוד עם התכנים שעולים לך, או שאת מעוניינת לתמוך באישה הזקוקה לכך, ניתן להזמין ולרכוש סט של 10 ציורים המיועד לעיבוד ועבודה פנימית במקרים של הפלה ספונטנית או יזומה. הציורים מגיעים עם סט עפרונות המיועדים לעבודה יבשה או לעבודה עם מים.

כל ציור בסט מכוון לרגש ולמצב אחר איתו מתמודדות נשים בתהליך האובדן. הצבעים והמים מאפשרים ריפוי, התכנסות, חוויה של הזדהות ותחושה שיש מי שמבינה אותך ועברה את התהליך שאת עוברת.
התמודדות עם הפלה מכילה מגוון נושאים וחלקים המצריכים תשומת לב, התמודדות רגשית עם האובדן, האבל, הכאב הנפשי, המטענים החברתיים, המשפחתיים, התמודדות עם ההמתנה והפרידה מההיריון ומהנשמה ששכנה בגופנו.

התמודדות פיזית עם ריקון הרחם, התמודדות עם הכאב הפיזי, איבוד הדם, החולשה וההתאוששות.

בדומה להתמודדות של נשים בעת לידה גם כאן הכלים העומדים לרשותנו הם הכלים של הגוף, המיינד והנשמה וכלים נוספים חיצוניים.

דברים שעוזרים לכאב הפיזי – מים חמימים, לשים לב שלא יהיו חמים מידי שלא תיווצר חולשה, אמבטיה, זרם מים על הגב התחתון והבטן, משככי כאבים למיניהם- כימיים וטבעיים, כרית חימום, נשימות עמוקות, תנועה, קולות נמוכים שמהדהדם ברחם.

ציורי רפואה – צביעה של ציורים המיועדים לעיבוד רגשי של הפלה ואובדן. לפרטים נוספים לחצי כאן

הדמיות לשחרור הגוף בשילוב נשימה והרפיה- דוגמא לתרגיל שניתן לעשות: שכבי במצב שנוח לך, דמייני שאת במקום בטוח ונעים, נשמי לבטן התחתונה, הרפי את הגוף, התבונני במצב הרגשי בו את שרויה, מה עולה לך? דמייני קרני אור או מים שוטפים את גופך מהקדקוד דרך הציר המרכזי של הגוף עד לרחם, דמייני את הרחם מתנקה …

הדמיות הן כלי עוצמתי וחזק. במידת הצורך רצוי וכדאי להיעזר באשת מקצוע בתחום.

הדמיות לפרידה מהנשמה של העובר ועיבוד חוויית האובדן

תלי ברחבי הבית משפטים שיתמכו ויחזקו אותך שיעודדו אותך להאמין שוב בגופך. השתמשי בדיבור פנימי מיטיב ומאפשר כמו "הרחם יודעת", "הגוף שלי בריא וחזק", "כל דבר בעתו".

צמחים מרגיעים – חליטות קמומיל, לואיזה, מליסה.
שמנים מרגיעים – לבנדר, קלנדולה.
תזונה מחזקת – מזונות שמאפשרים לגוף אנרגיה זמינה, שלא יכבידו על מערכת העיקול ובעיקרם פירות בשלים ומתוקים. תמרים, שקדים מושרים וקלופים, אגוזים, פירות יער, ענבים.

לקידום והתפתחות תהליך הריקון- ניתן ללוש עם מערוך את פנים הירחיים כלפי מטה (אפשר באמבטיה או תוך כדי הדמיות, נשימות והרפיה),
סאונת אדים לאגן – רצוי בתמיכה/ בהדרכה של אשת מקצוע. לא מתאים לכל שלב בהפלה.

צמחים מכווצים

דיקור יכול מאד לעזור, כיוון שהוא מניע את הדם, מחזק את הגוף ועוזר בפתיחת חסמים .

נקודות לחיצה ברפלקסולוגיה שעוזרות לאיזון הורמונלי ושחרור הרחם.

חלק מהכלים שיש לנו להתמודדות הם שפה. חשוב שנבין כי גם בהפלה השפה והמילים שאנו משתמשות בהן יש להן משמעות חברתית ותרבותית. בעברית אין מילים שונות להפלה יזומה Abortion ולהפלה ספונטנית Miscarriage . המילה 'הפלה' או 'אישה מפילה' מרמזים על "כישלון" של האם. הפלת משהו שהיה אמור להיות מוחזק. מצער שכך הם פני הדברים כי הרי אובדן היריון הוא תהליך שמתרחש לרוב ללא קשר להתנהגותה של האם..

השאלות מה יכולתי לעשות אחרת? ולמה זה קרה דווקא לי? הן שאלות שלרוב לא יהיה עליהן מענה פשוט בייחוד מאחר שמעורבים כאן תהליכים נשמתיים של ישות נוספת ואין לנו יכולת לדעת או לשלוט במהלך הדברים. ככל שתשכילי לקבל את הדברים כפי שהם, לנרמל את הסיטואציה ולהבין שאנחנו חיות אנושיות ושהפלות הן חלק טבעי מתהליך הפיריון כולו כך יהיה לך יותר קל להשלים ולעבור את התהליך באופן מעצים ושלם. "פריון הוא יחסים ארוכים עם עצמנו – לא מצב רפואי" (ד"ר ג'ואן בוריסנקו מתוך הספר "גופה של אישה תבונתה של אישה") תהיי קשובה לרגשותיך ותני להם להוביל אותך ללא שיפוטיות. תני לעצמך זמן להתאבל ולחוש באובדן (גם אם ההיריון היה לא רצוי).

המשמעות שאנו נותנות להפלה, בלי קשר לאופן בו בחרנו לעבור אותה, היא זו שבסופו של דבר תקבע האם התהליך ישאיר בנו חותם מעצים ומרפא או משקעים לא מעובדים וקשים. על מנת שתהליך הריפוי שלאחר ההפלה יהיה שלם ניתן לקחת בחשבון מספר פרמטרים:

  • האם שיתפת וקיבלת תמיכה, ייעוץ, הכוונה מחברים, משפחה, נשות מקצוע?
  • האם פינית לעצמך המרחב וזמן לעבור את התהליך באופן שלם עבורך?
  • האם אפשרת לעצמך לחוות את כל קשת הרגשות שעלו? האם התאבלת או שאת מרגישה צורך להתאבל?
  • האם את מרגישה שיש לך חלק בעובדה שההיריון לא צלח? האם את מרגישה אשמה?
  • האם בסופו של תהליך את יכולה להודות לגוף שלך ולסמוך עליו?
  • האם יש בך מקום להודות ולהיפרד מהנשמה שבחרה בך לאימא, לפרק זמן מסוים, ובמסעה בחרה שלא להתגבש בגוף?
  • מה יכול לתמוך בך להשלים את התהליך?
  • מה הם המשאבים שלך שאת יכולה להיעזר בהם להשלמת התהליך הריגשי, למתן פירוש מטיב ומעצים שילווה אותך להמשך חייך?

היי טובה לעצמך, היי רכה עם עצמך, אפשרי לעצמך את המרחב והזמן להיעזר, לשתף ולקבל תמיכה ולעבור את התהליך באופן שיעצים אותך.

אולי תאהבי גם:

הריקון לא הושלם לאחר הפלה

חיבור למשאבים

אהובות ויקרות,בזמנים קשים אלה,בהם אנחנו עדות לפוגרום נוראי ולאנרגיה אדירה של צער אובדן ואבל. אני שולחת תפילות ואהבהלעילוי הנשמות וחיבור לביטחון ולאדמה טובה. שנים שאני

קראי עוד »
גישת ההפלה הפעילה

גישת ההפלה הפעילה

"הכל התחיל בזמנים שידענו לכתוב בגוף שלנו לידה חיים ומוות,אבל אז שכחנו את האמנות העתיקה הזאת, ועכשיו אנחנו מנסות ביחד להיזכר…"  (מתוך הספר, "כותבת במקל

קראי עוד »